Zasady refundacji kosztów z subkonta podopiecznego

  1. Fundacja refunduje koszty ponoszone przez Podopiecznego bądź osoby reprezentujące Podopiecznego, jeśli odpowiadają obowiązującym wymogom formalnym i merytorycznym wynikającym z ustawy o rachunkowości oraz są zgodne ze statutem.
  2. Rachunki, faktury i inne dowody potwierdzające poniesione koszty mogą być refundowane przez Fundację tylko wówczas, gdy nie budzą wątpliwości pod względem rzetelności i celowości ich wydatkowania.
  3. Fundacja refunduje poniesione koszty na podstawie otrzymanych oryginałów faktur i innych dowodów do wysokości posiadanych na subkoncie Podopiecznego środków pieniężnych. Faktury należy przesyłać wraz z "Zestawieniem kosztów" na adres Fundacji. W dokumentach potwierdzających wydatki należy jako płatnika wskazać Fundację oraz podać numer subkonta, nazwisko i imię lub nazwę Podopiecznego.
  4. Fundacja pokrywa koszty związane z zaspokojeniem indywidualnych potrzeb Podopiecznego, w postaci świadczeń, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. Nr 175 poz. 1362 z pózn. zm.), w tym w szczególności koszty związane z przeprowadzaniem operacji, leczeniem, rehabilitacją, zakupem lekarstw oraz sprzętu medycznego i terapeutycznego, poprawą bytu materialnego, rozwojem intelektualnym, psychicznym i fizycznym Podopiecznego, zalecanym przez kompetentne w tym zakresie osoby (lekarz, psycholog, terapeuta, instruktor, pedagog, społeczny opiekun środowiskowy itp.).

    W szczególności Fundacja refunduje podopiecznym wydatki przeznaczone na:
    • zakup lekarstw i środków medycznych,
      • rehabilitację i leczenie Podopiecznego na terenie Polski i za granicą,
      • zakup sprzętu rehabilitacyjnego (wózki inwalidzkie, łóżka, materace, ortezy, protezy itp.),
      • zakup sprzętu medycznego (np. respirator) i pielęgnacyjnego (np. pieluchy, opatrunki, strzykawki itp.),
      • zakup suplementów, a także środków spożywczych dla utrzymania diety zdrowotnej,
      • wizyty lekarskie, psychologiczne w Polsce i za granicą,
      • badania diagnostyczne i laboratoryjne,
      • turnusy rehabilitacyjne,
      • dojazdy związane z rehabilitacja, leczeniem (na podstawie faktur za paliwo, biletów środków lokomocyjnych),
      • pobyty w szpitalach, klinikach w Polsce i za granicą, nocleg Podopiecznego, rodziców lub opiekunów, transport Podopiecznego z i do placówki leczącej go, w tym transport opiekuna, który podróżuje wraz z Podopiecznym,
      • zabiegi operacyjne przeprowadzane w Polsce i za granicą, związany z tym dojazd oraz pobyt Podopiecznego wraz z opiekunem,
      • pomoce naukowe, dydaktyczne, logopedyczne,
      • zakup znaczków, kopert, pocztówek, druk ulotek, kserokopię dokumentów przeznaczonych na zbiórkę funduszy na rzecz Podopiecznego,
      • dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osoby niepełnosprawnej.
  5. Fundacja pokrywa koszty transportu Podopiecznego w celach diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych (niezbędne potwierdzenie w formie pieczęci placówki leczniczej lub specjalisty – pieczęć na odwrocie faktur/rachunków/biletów przejazdowych, albo dowodu księgowego lub zaświadczenia potwierdzającego odbycie leczenia/rehabilitacji w terminie, którego dotyczy transport Podopiecznego). Refundacja możliwa jest także na podstawie zestawienia kosztów dojazdu, do zestawienia należy podpiąć faktury za dojazd lub paliwo.
  6. Fundacja może żądać przedstawienia dodatkowych dokumentów w celu potwierdzenia celowości wydatkowania środków z 1% podatku.
  7. Fundacja dokona wszelkich starań, by refundacja kosztów nastąpiła w ciągu 21 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania przez Fundację dokumentów potwierdzających wydatkowania środków.
  8. Fundacja opłaca bezpośrednio tylko takie faktury, które wystawione są na Fundację i zawierają dane Fundacji:
    nazwa: Fundacja "Tęczowy Parasol"
    adres: 42-229 Częstochowa, ul. Gajowa 31
    NIP: 573-283-40-55