Zasady refundacji kosztów z subkonta podopiecznego
- Fundacja refunduje koszty ponoszone przez Podopiecznego bądź osoby reprezentujące Podopiecznego, jeśli odpowiadają obowiązującym wymogom formalnym i merytorycznym wynikającym z ustawy o rachunkowości oraz są zgodne ze statutem.
- Rachunki, faktury i inne dowody potwierdzające poniesione koszty mogą być refundowane przez Fundację tylko wówczas, gdy nie budzą wątpliwości pod względem rzetelności i celowości ich wydatkowania.
- Fundacja pokrywa poniesione koszty na podstawie oryginałów faktur, wystawionych na Fundację lub na podopiecznego z oznaczeniem Fundacji jako płatnika, oraz innych dokumentów spełniających wymogi formalne i merytoryczne wynikające z ustawy o rachunkowości, do wysokości posiadanych na subkoncie Podopiecznego środków pieniężnych.
- Dowody księgowe należy doręczyć na adres Fundacji wraz z oświadczeniem zawartym na ich odwrocie, co do celowości poniesionych kosztów, o treści: „proszę o refundację/zapłatę kosztów wymienionych w rachunku/fakturze z wpłat zgromadzonych na subkoncie Podopiecznego: imię i nazwisko ", jak również czytelny podpis osoby podpisanej na Porozumieniu.
- Dodowy księgowe do refundacji należy przesyłać wraz z wypełnionym "Zestawieniem kosztów".
- Do faktur płatnych w inny sposób niż gotówką (i oznaczonych "Zapłacono gotówką") należy dołączyć dowody zapłaty, przelewy z rachunku bankowego lub inne dowody poniesienia wydatku.
- Fundacja pokrywa koszty związane z zaspokojeniem indywidualnych potrzeb Podopiecznego, w postaci świadczeń, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. Nr 175 poz. 1362 z pózn. zm.), w tym w szczególności koszty związane z przeprowadzaniem operacji, leczeniem, rehabilitacją, zakupem lekarstw oraz sprzętu medycznego i terapeutycznego, poprawą bytu materialnego, rozwojem intelektualnym, psychicznym i fizycznym Podopiecznego, zalecanym przez kompetentne w tym zakresie osoby (lekarz, psycholog, terapeuta, instruktor, pedagog, społeczny opiekun środowiskowy itp.).
W szczególności Fundacja refunduje podopiecznym wydatki przeznaczone na:
- zakup lekarstw i środków medycznych,
- rehabilitację i leczenie Podopiecznego na terenie Polski i za granicą,
- zakup sprzętu rehabilitacyjnego (wózki inwalidzkie, łóżka, materace, ortezy, protezy itp.),
- zakup sprzętu medycznego (np. respirator) i pielęgnacyjnego (np. pieluchy, opatrunki, strzykawki itp.),
- zakup suplementów, a także środków spożywczych dla utrzymania diety zdrowotnej,
- wizyty lekarskie, psychologiczne w Polsce i za granicą,
- badania diagnostyczne i laboratoryjne,
- turnusy rehabilitacyjne,
- dojazdy związane z rehabilitacja, leczeniem (na podstawie faktur za paliwo, biletów środków lokomocyjnych),
- pobyty w szpitalach, klinikach w Polsce i za granicą, nocleg Podopiecznego, rodziców lub opiekunów, transport Podopiecznego z i do placówki leczącej go, w tym transport opiekuna, który podróżuje wraz z Podopiecznym,
- zabiegi operacyjne przeprowadzane w Polsce i za granicą, związany z tym dojazd oraz pobyt Podopiecznego wraz z opiekunem,
- pomoce naukowe, dydaktyczne, logopedyczne,
- zakup znaczków, kopert, pocztówek, druk ulotek, kserokopię dokumentów przeznaczonych na zbiórkę funduszy na rzecz Podopiecznego,
- dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osoby niepełnosprawnej.
- Fundacja pokrywa koszty transportu Podopiecznego w celach diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych (niezbędne potwierdzenie w formie pieczęci placówki leczniczej lub specjalisty – pieczęć na odwrocie faktur/rachunków/biletów przejazdowych, albo dowodu księgowego lub zaświadczenia potwierdzającego odbycie leczenia/rehabilitacji w terminie, którego dotyczy transport Podopiecznego). Refundacja możliwa jest także na podstawie zestawienia kosztów dojazdu, do zestawienia należy podpiąć faktury za dojazd lub paliwo.
- Fundacja może żądać przedstawienia dodatkowych dokumentów w celu potwierdzenia celowości wydatkowania środków z 1% podatku.
- Fundacja dokona wszelkich starań, by refundacja kosztów nastąpiła w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania przez Fundację dokumentów potwierdzających wydatkowania środków.
- Refundacja wydatków poniesionych w roku poprzednim jest możliwa do 30 marca roku następnego, faktury za poprzedni rok przesłane po tej dacie nie podlegają refundacji.
- Fundacja opłaca bezpośrednio tylko takie faktury, które wystawione są na Fundację i zawierają dane Fundacji:
nazwa: Fundacja "Tęczowy Parasol"
adres: 42-229 Częstochowa, ul. Gajowa 31
NIP: 573-283-40-55